Winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht is met 26 miljoen bezoekers per jaar het drukst bezochte winkelcentrum van Nederland. De winkelvoorzieningen groeien echter niet hard genoeg mee met de stadsgroei, daarom wordt Hoog Catharijne nu vernieuwd en vergroot. Deze herontwikkeling is in volle gang, waardoor sommige delen van het centrum (tijdelijk) niet of niet goed bereikbaar zijn. Om bezoekers niet te laten verdwalen is een goede routing cruciaal.

Maxtension produceert en monteert deze routing in Hoog Catharijne in opdracht van Idea House (voorheen Mission). Omdat het gaat om verschillende locaties werken we met verschillende materialen. Zo zijn diverse etalages aangekleed met raamstickers en zijn bouwschuttingen grote wegwijzers geworden door ze te beplakken met stickers. Er zijn ook verrijdbare afzettingen gemaakt, welke verplaatst kunnen worden naar diverse locaties. De spandoeken in deze verrijdbare frames kunnen makkelijk vervangen worden.

In 2013 is het gebouw De Vredenburg als eerste van de herontwikkeling van Hoog Catharijne geopend. Dit is nu een gebouw met verschillende winkels erin met daarbovenop appartementen. Tijdens de bouw heeft Maxtension dit pand ook voorzien van een uitnodigende en informerende aankleding, door grote doeken te plaatsen achter de etalages van de winkelruimten.

Een verbouwing oogt vaak rommelig en niet echt uitnodigend, dus naast het inzetten van bovenstaande producten voor een goede routing heeft het tevens een opbeurend effect op de omgeving.

Maxtension verzorgt tevens de standaard posterwissels en de wissels van de lichtbakdoeken van het winkelcentrum.

HC_2014